Pentru cei care sunt in pana de idei

28/04/2015 — Scrie un comentariu

business_idea
Imi amintesc de prima cunostinta cu internetul care se intampla pe la inceputul anilor 2000, foarte timid cu un cont de mail, pe un site care oferea serviciul sa trimiti o scrisoare scrisa prin posta clasica la oricare adresa din Europa. Atunci trimiteam scrisori in Moldova si cand ajungeam in acel loc pe care-l numeam candva „acasa” venea si scrisoarea fizica, in plic. Mi sa parut foarte WOW atunci 🙂

Chiar daca in anii de glorie 20-25 ani ai nostri, generatia noastra de studenti, se intampla ascensiunea netului, noi nu l-am prea inteles din partea de business, ci doar ca si ceilalti 99,99% – din partea de utilizatori. Chiar daca invatam la facultatea de stiinte economice. Problema e ca si cei care ne invatau si ei faceau parte din acei 99,99%, sa prindem firul singuri – nu ne-a ajuns minte.

Probabil ca asta-i cauza ca noi, toti colegii de facultate la SE, am ajuns sa facem business-uri clasice – cumpara mai ieftin, vinde mai scump, daca esti incapatanat – mai adauga un pic de plus valoare de la tine si poate vei putea vinde putin si mai scump.

Dar astea-s trecatoare, nu aduc un avantaj concurential solid si stabil si oricand risti sa te dea la o parte altcineva, mai flamand, mai agil, mai tanar si nelinistit. Asta a fost si unul din motive de ce m-am reorientat catre un food mai high tech 🙂

Dar in ultimul timp tot auzim de venture, startup-uri si startuperi care beau smoothie (smuzi 🙂 si lucreaza in co-workinguri la iMac-uri, creand aplicatii si servicii, adunand unici, luand round-uri de investitii de la angeli, in smart-money si monetizand totul la urma in milioane de dolari dupa ceva timp.

Ei bine, la fel ca si simplii utilizatori de internet, procentul startaperilor care au succes este la fel de mic 0,01% 🙂 dar totusi ei exista.

Avand ceva timp liber ultimele zile am rascolit facebook-ul citind si urmarind niste persoane interesante din aceasta lume si mi-am dat seama ca nu este o lume chiar atat de indepartata, a tuturor acestor startaperi. Defapt este o noua forma de business care foloseste netul ca platforma pentru:
– a deservi cat mai repede, cat mai multi Clienti, cu costuri cat mai mici folosind netul.
– a putea fi scalat minim national, dar in cele mai multe cazuri – global
– a fi un serviciu cerut, dorit de Clienti – asta-i conditia de baza.

Si am dat si de mai multe idei interesante, care la o mica cautare – nu am gasit un analog in Romania functional.

1. Denumire ipotetica „deseneaza.ma”
Serviciu de analiza psihologica a copiilor la distanta. Presupune testarea, de catre psihologi de copii, a copiilor prin analiza desenelor facute de acestia. Majoritatea problemelor psihologice se trag din copilarie, dar in majoritatea cazurilor parintii nu stiu ce se intampla in capul copiilor pana la urma. Vizita la psiholog poate fi destul de complicata atat ca timp cat si ca impact asupra copilului – cabinete cu scaune reci, nenea sau tanti in halat care te intreaba tot felul de lucruri ciudate – sunt respingatoare pentru cei mici.

Business-ul consta in crearea unei platforme (site) in care parintii incarca poza sau scanul unui desen recent facut de copil si pe care psihologii angajati ai business-ului (sau in parteneriat cu vre-un cabinet de phiho infantila) fac un raport asupra starii de spirit a copilului, trairi, etc. Dupa ce parintere (Clientul) primeste raportul, plateste o suma relativ modica (sa zicem 39,00 lei), fata de cat ar fi platit la un cabinet de psiholog.

Modalitate: se face un site, dar bine-bine si ca aspect si ca functional si ca programare. Se face un parteneriat, dupa o testare si selectie cu 2-3 psihologi, se integreaza procesatorul de plati cu cardul si mai departe e reclama, multa multa reclama pe la multiplele targuri de expozitii, reviste pentru parinti, site-uri, parteneriate cu Noriel, ad-exchange-uri si orice alta modalitate.

Partile pozitive – nu esti legat fizic de un anumit oras, poti sa o faci din orice oras. Merge la nivel national imediat, fara bariere.
Negative – biletul mic de intrare ca si cost si complexitate, daca se prinde lumea ca merge, vor inunda piata astfel de servicii.

Dar daca-i asa, important e sa fii primul si cel mai darz/rau 🙂 Uitati-va cata reclama baga trivago.ro, hotelscan.ro la TV, unde reclama e scumpa si conversia e mica, numai sa fie vazuti si sa curga vizitatorii/userii spre ei.

Costuri: probabil intre 0 si 50 000 EUR in faza I, depinde cat de tare vrei sa te intinzi cu marketingul.

Si mai sant cateva, dar mai putin interesante. Idei sunt foarte multe, trebuie doar sa le cauti, dar noi ii vom sti doar pe cei care le-au pus in aplicare, ce-i care le-au doar le-au „clocit” – nu-i vom sti niciodata :))

Spor voua, orice nu ati face!

Anunțuri

Niciun comentariu

Fii primul care începe conversația!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s