sa vorbim despre bani

08/05/2014 — Scrie un comentariu

Tue_May_06_03_26_27_2014_57012

Salutare tuturor!

In sfarsit am primit proiectul bucatariei si modelul 3D al restaurantului, care arata foarte bine. Designerul-arhitect al Dodo deja a inteles conceptul si detaliile cu care vrea sa se asocieze brandul si merge in directia buna. Este lasat un loc special intr-un loc vizibil din sala pentru a pune o diorama – o macheta de tren functionala, care sa atraga copiii si adultii deopotriva. Motivele pe pereti – PixelArt – pentru cei de varsta mea este putin nostalgic (jocurile SuperMario :), iar pentru cei mai tineri – funky.

Dupa intalnirile cu constructorii am ajuns la o cifra de amenajari totala – 150 000 EURO, fara TVA. Depinde de perspectiva din care te uiti la aceasta cifra, poate parea mare sau mica. Dar daca luam experienta celorlalti francizori – este una normala. Eu desigur ca si orice comerciant, incerc sa o trag in jos – mesele reci din bucatarie, malaxorul, aparatul de fresh – le-am comandat din China. Cuptoarele – italienesti. Camerele frigorifice nu le vom face din panouri de camere frigorifice ci dupa o tehnologie transmisa de constructorii din Russia – eficientizam tot ce putem. Cunostintele – chiar sunt o putere.

Tue_May_06_03_26_16_2014_55812

Tue_May_06_03_26_27_2014_57012

Am uitat sa va spun – am lucrat 3 zile in Bucuresti la PizzaHut, ca si curier pe scuter. Pe langa faptul ca am zburat de pe scuter in prima zi la prima comanda 🙂 nu pot sa zic ca am aflat lucruri interesante. Adica am aflat cum este la altii si ca la noi este mult mai bine. De ce?

Este foarte importanta disciplina, daca o pizza „defecta” o pot manca angajatii, ei se vor stradui sa defecteze pizze cand li se face foame, curierul in haine de afara nu are voie sa intre in bucatarie si multe altele. Din cate imi dau seama cel mai greu pentru o companie mare este sa creasca daca are bazele / principiile proaste. Superiorii sunt undeva departe – la email si telefon. Standardele nu mai sunt chiar asa obligatorii. In rest, jos palaria – partea de angajare, protectia muncii, analizele medicale – toate sunt chiar pe bune.

Intretimp au aparut si primele versiuni din standardele noastre, care vor fi plasate pe peretii pizzeriei – astfel incat angajatii sa invete si sa le aiba in fata mereu, ca sa nu uite calea cea dreapta 🙂

standard1

 

Le afisam chiar daca probabil la un moment dat vor fi copiate, dar este foarte importanta cultura interioara a Companiei, ca restul lucrurilor se pot copia de astia ca mine care vin sa se angajeze curieri.

Si ultima noutate – bannerele de pe cladirea inchiriata de noi – proprietarul ne-a spus ca le putem folosi. Ele defapt sunt deasupra agentiei Piraeus, dar noi am pus teaserele noastre pe ele. Sa se intrebe trecatorii despre ce e vorba.

zboara

 

 

 

Zi buna voua!

Sergiu

Niciun comentariu

Fii primul care începe conversația!

Lasă un răspuns

