avantaj concurential vs. evaziune fiscala

19/01/2014 — Scrie un comentariu

bon-680x365

Salutare tuturor!

Sarbatorile le-am petrecut la Brasov, nefiind zapada am tot umblat din local in local. Cafenele, pizzerii, restaurante, pub-uri, de toate felurile. Nicaieri nu am primit bon, absolut. Nu vorbesc de retelele internationale cum e PizzaHut/Mc/KFC si ceilalti. Dar restaurantele locale, chiar si retelele locale – nu o fac. Defapt toti ofera „bonuri” pe care scrie Proforma sau Bon de Comanda 🙂

Sa vinzi fara bon, comparativ cu cel care taie acel bon – inseamna 24% TVA + 16% impozit pe profit neplatite la stat. Ceea ce ii ofera o „economie” considerabila celui care o face. Si un avantaj concurential fata de cel care lucreaza legal.

Recunosc ca imi cam faceam griji. Dar pe cealalta parte – vanzand la negru – e foarte greu sa-ti controlezi angajatii sa nu te fure. Medalia cu doua fete 🙂

Noi vom lucra dupa carte, cu fiecare bon taiat, dar dupa ieri toate grijile referitoare la aspectul asta au disparut.

Ieri a fost o zi buna, foarte grea fizic dar buna. Eram in practica mea, ajuns la sef de tura si sa intamplat ceea ce nu am mai vazut pana acum. Sistemul nostru informational Dodo IS, printr-o boxa din bucatarie anunta tot personalul o noua comanda – se tot aude „Pizza noua!”, „Inca o pizza noua!”, etc. Ieri au fost 2 ore in care comenzile au curs garla….calculatorul cu voce de fata tot repeta frazele astea incontinuu. Au venit in bucatarie toti – managerul restaurantului, trainerul care era in restaurant si bea cafea in calitate de client, toti pentru a trece de acest boom si ne-am descurcat, cu cateva greseli, dar peste 2 ore a inceput sa scada. Dar au fost 2 ore de foc continuu. Cu putini oameni am facut niste vanzari extraordinare. O zi normala de sambata.

M-am linistit. „Dezavantajele” pietei le vom compensa prin eficienta MULT mai mare:
operatiuni simple si repetabile – food cost (costul ingredientelor) redus
planificarea eficienta a personalului raportat la volumul de lucru – labour cost mult mai mic
si pe partea de marketing ne vom ocupa sa generam cererea.

Avem un avantaj concurential puternic – sistemul informational Dodo IS care ne permite sa gestionam un numar foarte de comenzi, site-ul propriu puternic / platformele de socializare / call center-ul si cea mai buna pizza 🙂

Tuturor o saptamana buna!

Niciun comentariu

Fii primul care începe conversația!

Lasă un răspuns

