doar paranoicii supraviețuiesc

14/11/2013 — Scrie un comentariu

am parafrazat putin denumirea cartii, recunosc nu am citit-o, dar e prima in lista.

In toate cartile si cursurile legate de personal se spune despre esenta managerului – delegarea atributiunilor. Teoria o inteleg perfect, doar ca pana acum imi era frica sa o aplic – din considerentul ca nu o vor face la fel de bine. Ma crispam de fiecare data cand vedeam vreo oferta facuta de colegii mei cu fontul Times New Roman ( l-as interzice 🙂 sau cu pozele din oferta disproportionate. Dar acum mi-am dat seama ca decat sa fac eu acea oferta, mai bine pierd acelasi timp corectand greselele si aratandu-le ce e gresit colegilor. Si in sfarsit ne apropiem de final – „produsele” pregatite de ei – oferte, promotii, etc. – arata din ce in ce mai bine, avand in vedere ca eu nu am participat absolut la realizarea lor.

Practic orice firma are interiorul ei – infrastructura, puterea financiara, resursele umane si exteriorul – imaginea cum o vad clientii. Poti fi o firma mica, dar sa dai impresia uneia mari printr-un site profi, suport tehnic online / telVerde, livrare rapida, etc., sau poti fii ditamai corporatia dar mesajele care le transmiti clientilor sa dea impresii negative.

Dar asta este doar un aspect din marele subiect EFICIENTA. Tot ce facem zi de zi, de la rutina de ofertare, curatenia la locul de munca, punctualitatea fiecaruia, vizibilitatea marcii in zona de prezenta, rapiditatea livrarii, supravegherea stocurilor chiar si aranjarea biroului contabilei astfel incat sa nu mai faca 5 pasi pana la imprimanta de 100 ori pe zi – absolut totul influenteaza direct sau indirect eficienta companiei – vanzari, profit, vanzari/stat personal.

Devil is in the details.

Fiecare se straduieste sa obtina vanzari cat mai mari, dar daca sistemul de administrare nu se dezvolta la fel de repede ca fluxul de activitate comerciala – incepe sa scada eficienta – clienti nemultumiti, lipse stoc, rupturi de cashflow, etc. Acum imi dau seama cat de important pentru o firma este un ERP. Cand esti mic nu te gandesti la acest aspect si probabil nu ti-l permiti, dar cand activitatea creste – iti dai seama ca deja exista un flux enorm de informatie descentralizata – arhiva, contabilitatea, informatiile agentilor de vanzari, gestiunea, ofertarea, parcul auto, centre de cost separate, etc. – care toate trebuie centralizate si organizate pentru a putea controla toate aspectele activitatii. Si pana acum le-am controlat, dar foarte descentralizat si din aceasta cauza cu multe scapari.

Initial toata comunicarea de situatii fiecare o facea in excel transmisa pe mail, dupa care am descoperit GoogleDocs si le-am mutat pe toate acolo. E bun GoogleDocs, dar nu mai este destul.

La etapa actuala, in cele doua firme pe care le administrez – BrandBox si SaniTex – principala imbunatatire pe care mi-o planific este implementarea unui sistem de administrare bazat pe cloud, cu posturi de introducere date pentru fiecare centru de cost – Romania, Moldova, Ucraina (BrandBox), generare de statistici anterioare pe client/produs/perioada. Exista ERPuri ready made, dar sunt foarte stufoase, generale, cu multe module de care nu ai nevoie si dupa parerea mea greu de configurat pentru a se plia pe activitatea ta. Pana la sfarsitul lunii trebuie sa gasim pe acel care ne va scrie si asista tehnic implementarea – chiar daca „plec” din administrarea zilnica a celor doua firme, as vrea sa vad mereu in timp real ce se intampla in cadrul lor.

Acum ceva timp am auzit de la un prieten: „Cel mai buna miscare care o poti face acum – este sa nu te misti”. Se referea la vremurile de criza si scadere economica. Dar totusi cred ca e chiar invers – acum e timpul sa te misti cel mai energic.

Oricand exista ceva de imbunatatit in activitatea pe care fiecare o facem, vital este sa faci totul ca maine sa fii mai bun decat azi. In caz contrar, va veni ziua cand va aparea acel care o face mai bine ca tine. E doar o chestiune de timp daca stai pe loc.

Tuturor o zi productiva! 🙂

3eb2ab6

Niciun comentariu

Fii primul care începe conversația!

Lasă un răspuns

