Warner (Lehman) Bros. Presents….2008

09/10/2013 — Scrie un comentariu
Marea problema a crizei a fost scaderea consumului prin panicarea populatiei prin toate canalele media. Cuvantul criza devenise laitmotivul sfarsitului acestui an. Dar cum incepea??? mmm….Chiar azi stand la cina cu reprezentantul unei firme italiene cu care ne-am imprietenit – pana in 2008 si dupa 2008 sunt doua epoci diferite pentru antreprenoriat.

Personal pentru noi criza a fost benefica – a fost un an in crestere, ne-am crescut cifrele de afaceri la ambele companii si pe segmentul de electronice anti-daunatori am inceput prima discutie cu Dedeman, care devenise cel mai mare Client. Defapt este impropriu spus Client, este un partener. Clientul pana la urma este cel care vine in magazinele Dedeman. Fiind mic si verde am avut mare noroc sa batem palma mai intai cu Dedeman. Lucreaza niste oameni extraordinari acolo si de aceea au ajuns numarul 1 – reguli stricte si oameni care impreuna sunt dedicati unei cauze, de a deveni numarul 1.
Ulterior voi afla cat de „alunecoasa” este piata de retail si cat de nabadioasa este calea pentru un produs „de nisa, putin interesant” sa ajunga pe raftul retelelor de retail.
De ce a fost un an bun pentru micii intreprinzatori?
– Pana in 2008 munca era supraevaluata, salarii mari si rareori justificate. Pentru firmele mici era foarte greu sa angajezi, atunci am ajuns la concluzia ca pentru micii intreprinzatori, mai ales care se dezvolta si permanent are nevoie de noi resurse umane – procentul prea mic al somajului este un cosmar.
– Criza ne-a invatat sa fim mai atenti la relatia cu Clientul. Sa bibilim fiecare client, sa-i povestim tot ce vrea sa stie, sa-l SERVIM, nu doar sa-i livram.
– Creditarea – esentiala pentru dezvoltare poate fi distrugatoare daca depaseste limita posibilitatilor. Sa te bazezi semnand pentru un credit ca trendul vanzarilor va merge doar in sus – era normal atunci, acum deja nu mai este. Noi permanent ne dezvoltam incet, dar din resursele proprii, din profitul reinvestit. Criza ne-a prins cu credite minore si nu am avut probleme din aceasta perspectiva.
Practic, privind in retrospectiva, criza a fost o lectie de business buna, care cu siguranta nu era descrisa in nici un manual sau curs. Totul a fost live, ca operatia fara anestezie 🙂
Rezultatele pentru anul 2008:
BrandBox SRL: 609,361 lei (+36% fata de 2007)
SaniTex Hygiene SRL: 1,331,364 lei (+300% fata de 2007)
Cu siguranta pare mare cresterea SaniTex-ului, insa explicatia este ca piata produselor de curatenie este una mult mai vasta ca marime, dar si investitiile in stocuri, parc auto pentru agenti de vanzari, logistica, depozitare, etc. sunt mult mai mari. EBITDA, profitul pana la impozitare, este mai buna in comertul cu dispozitive anti daunatori, chiar daca cifra este mai mica.
La cealalta firma, BrandBox SRL, cresterea este naturala, in 2008 prinsesem o mica perioada in care am inceput colaborarea cu Dedeman si cifra a inceput se mearga in sus.
Intr-o zi din 2008, cand vizitam un Client, iubitul si fostul meu angajator, rafinaria de la Ploiesti, in disperata incercare de ai convinge sa cumpere covoare izolatoare pentru statiile de transformare, dansii mi-au zis ca au nevoie de ceva „dar nu stiu ce :)” o solutie pentru noul centru de comanda modern si frumos care se construia – o pardoseala suprainaltata. Am revenit ingandurat in Bucuresti in acea seara. A doua zi dupa ce am contactat un producator italian si primind pretul pentru materiale, am ofertat Clientului. Dansii au confirmat, platit avansul, eu la randul meu am facut acelasi lucru catre producatori si in cateva saptamani am primit tirul cu materiale. A doua zi cautam pe cei care pot oferi montajul si i-am gasit.
Astfel aparuse cea de-a treia firmulita – FloorTex Floors SRL care se va ocupa cu import materiale, montaj si consultanta in realizarea pardoselilor suprainaltate.
Atat pentru 2008.
Imagine
Easy money nu mai sunt ce-au fost candva
Niciun comentariu

Fii primul care începe conversația!

Lasă un răspuns

