Daca nu vreti sa importati din China, nu cititi acest post

30/09/2013 — Scrie un comentariu

Inainte de a reveni la relatarea cronologica – anul 2008 – as vrea sa Va spun cateva cuvinte despre colaborarea cu firmele din Asia – China in special, Taiwanul si orice alta tara mai aproape de rasarit decat rusii.

De multe ori eram intrebat – cum de nu ti-e frica sa platesti sumele in avans in colaborarea cu chinezii? mai ales la prima colaborare…

Raspunsul este simplu – comunicarea. Pe alibaba sau orice alt site de b2b sunt zeci si sute de firme care se declara producatori, majoritatea au TrustPass si Gold member (care se plateste cu 2500usd pe an, adica se cumpara cu bani), dar este foarte greu sa gasesti cine intr-adevar este producatorul unui produs – majoritatea sunt Trading Companies care revand produsele.

In primul rand aparenta firmei – pozele trebuie sa fie de o rezolutie buna, inca un semn ca produsul respectiv a fost sub obiectivul camerei foto ai apropiatilor companiei, daca nu a angajatilor.

– cereti informatii, 1 mail, 3 mailuri, 10 mailuri, 50 mailuri, doar cei intr-adevar interesati sa va vanda produsul va vor raspunde la TOATE intrebarile cu rabdare. De obicei companiile de trading se triaza repede, nu mai raspund – considerandu-va client fara perspectiva si trec repede la urmatorul. Producatorii sunt mai rabdatori.

– pretul – nu alegeti produsul cu pretul CEL MAI MIC. Exista limite sub care daca se trece – nu mai are cum sa fie un produs de calitate. La noi sa asociat China cu proasta calitate fiindca noi importatorii, in goana dupa marja – cumparam ceea ce e cel mai ieftin, pentru a castiga cat mai mult. Pe cealalta parte retailerii carora le vindem aceste produse ne cer cel mai mic pret fiindca clientii, end-userii aceasta le cer la randul lor. Este un cerc vicios, dar cred ca este posibila mentinerea balantei pret/calitate optima.

– aveti grija la conditiile de livrare in cel mai apropiat port, intrebati atent de toate taxele care este inclus in pretul ofertat.

– alegeti un producator care este specializat anume pe produsul Dvs., cei care fac de toate ar putea sa aiba scapari e calitate majore.

– negociati cantitatile (cerand cantitati crescatore) care sa fie aproape sau peste MOQ(minimum order quantity) pana la cel mai bun pret, cand vedeti ca partea chineza nu mai poate scadea pretul, inseamna ca ati ajuns la limita de jos pe care dansul o are, mai jos nu va merge nici daca-i propuneti o comanda de 10 ori mai mare.

– in majoritatea cazurilor designul site-urilor firmelor din China arata foarte urat. Acesta nu este un indicator pentru a clasifica firma. In multe cazuri fabricile au doar un cont pe Alibaba, fara un site propriu, dar eu merem le preferam pe celelalte, care acorda catusi de putin bani si timp pentru un site propriu, chiar fie el si prost ca design.

– designul ambalajelor este adesea oribil, daca aveti posibilitatea sa realizati design-ul propriu – faceti-o. Producatorii vor accepta si printa ambalajele direct acolo, la o calitate rezonabila.

– cresteti valoarea adaugata a produsului 1. prin ambalaj, 2. prin instructiuni elaborate si tiparite calitativ si deja aspectele locale: asistenta si garantie. Oricine poate importa si comercializa acelasi produs, dar reuseste cel mai bine cel care-i confera o valoare adaugata mai mare.

– rata normala a defectiunilor (pentru produsele electronice, in cazul nostru) este intre 0.1 si 1%. Daca se apropie de 1% ar trebui sa anuntati producatorul sau sa va schimbati furnizorul.

E simplu – castigi, pierzi…negustor te numesti. Doar ca putina atentie, intuitie si o mica doza de risc…totul va fi bine, totul va fi asa cum vrei tu sa fie 🙂 Spor!

Welcome to HK

Prima data am mers in China in 2008, la doi ani dupa ce am inceput importurile de la firme indepartate

Anunțuri

Niciun comentariu

Fii primul care începe conversația!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s